"Muzica mea construieste punti, nu bariere".
Desi locuieste in Germania, marele percutionist isi datoreaza talentul si devenirea artistica tarii sale de origine, India. Evolutia lui in fata publicului romanesc a fost un triumf
Iubitorii jazzului au fost pe deplin rasfatati in aceasta toamna. Dupa spectacolul dat de reputata Duke Ellington Orchestra si dupa cea de-a saptea editie a Festivalului bucurestean, ei au avut ocazia sa asculte in concert o personalitate marcanta a jazzului contemporan, Trilok Gurtu, considerat de multi cel mai bun percutionist din domeniu. Muzicianul indian era asteptat in Romania inca din luna august, atunci cand a ratat participarea la Festivalul de la Garana - al carui cap de afis era - din cauza unei greve pe aeroportul din Viena. Cele doua concerte, din 30 si 31 octombrie, de la Timisoara si Bucuresti, au reprezentat revansa pe care Trilok Gurtu si Fundatia "Jazz Banat" doreau sa si-o ia fata de publicul roman. La Timisoara, concertul sau a insemnat evenimentul jazz al anului. S-a desfasurat in aceeasi sala, cu o acustica cu totul speciala, a Liceului de Muzica "Ion Vidu", ce a gazduit anul trecut si spectacolul celebrei trupe americane de jazz Oregon. Pentru Trilok Gurtu a fost un nou prilej de a-si serba ziua de nastere pe scena, in fata unui public avizat, cucerit de prestatia sa. "Aproape in fiecare an ma aflu alaturi de public de ziua mea. Pentru mine, publicul este pe primul loc, inaintea caselor de discuri, a mass-media, si imi place sa-i fac o bucurie chiar la aniversarea mea", a declarat percutionistul.
Dupa o lunga calatorie cu trenul, Gurtu s-a aflat a doua zi pe scena Salii Palatului, alaturi de aceeasi trupa, formata dintr-o vocalista de mare forta, Sanchita Farruque, un excelent chitarist, Woody Aplanalp, si Jerry Lipkins, care prin prestatia sa discreta de clape a intregit atmosfera. Cat despre