In discursul sustinut dupa cistigarea cursei pentru Casa Alba, presedintele George W. Bush a tinut sa multumeasca “arhitectului” victoriei, Karl Rove, seful echipei de campanie electorala care i-a asigurat inca un mandat de patru ani.
Victoria in alegerile prezidentiale de anul acesta a fost planificata inca dinainte de ianuarie 2001, cind George W. Bush a preluat prerogativele de sef al statului, releva BBC.
Seful strategiei de campanie, supranumit adesea “creierul lui Bush”, a crezut dintotdeauna ca o victorie clara si directa, care sa ofere legitimitate controversatei victorii de acum patru ani, consta in intarirea si mobilizarea sustinatorilor traditionali ai Partidului Republican.
Karl Rove a reusit sa inroleze peste 1,2 milioane de voluntari, care in campanie au iesit pe strazi, contactind peste 18 milioane de sustinatori si indemnindu-i sa mearga la vot. Acesta a fost momentul de virf al campaniei, dar succesul a fost asigurat de strategii planificate cu mult timp inainte.
Minoritatea morala, cheia succesului
Rezultatul strins al scrutinului din 2000 a demonstrat clar ca cele doua tabere trebuie sa depuna eforturi serioase pentru a cistiga viitoarele alegeri. Rove a renuntat la ideea conventionala de a atrage clasa de mijloc, tintind catre baza - republicanii traditionali care pur si simplu nu se duc la vot.
Potrivit statisticilor, in 2000, aproximativ patru milioane de crestini practicanti - sustinatori ai lui Bush - nu au votat. Era o strategie pe care o cunostea foarte bine, pentru ca o folosise atunci cind Bush a fost ales si reales in functia de guvernator al statului Texas.
In momentul in care in campanie au fost aduse in discutie problemele controversate ale avortului si casatoriilor intre homosexuali, Rove a conceput un mesaj politic care sa se adreseze direct electoratul