Hollywood-ul iubeste desenele animate generate pe computer si toata lumea, de la prescolari pana la investitorii de pe Wall Street, spune ca sentimentul este reciproc.
Este si normal, desenele animate computerizate reprezinta o combinatie castigatoare intre tehnologie, arta si comert, comenteaza presa internationala. O dovada recenta este listarea la bursa a diviziei de animatie a studiourilor Dreamworks, cea care a produs anul acesta popularul "Shrek 2" si cea mai fierbinte noutate, povestea lumii interlope din adancurile marii, "Shark Tale" (ambele fiind nominalizate la Oscar pentru anul 2005). DreamWorks Animation a colectat 812 milioane de dolari din oferta publica initiala, de saptamana trecuta, iar actiunile au crescut dupa prima zi de tranzactionare de la 28 de dolari pana la 38,75 pe unitate.
Acest recent exemplu scoate in evidenta rolul tot mai important jucat de tehnologie in business-ul animatiei, acolo unde ultimele descoperiri in software, puterea de procesare tot mai mare si dispozitivele de stocare tot mai incapatoare par a fi cel putin la fel de importante ca abilitatea de a face un desen artistic cu creionul pe hartie.
"Indiferent cat de rapide ar deveni computerele, timpul necesar pentru a produce un film de desene animat va ramane acelasi, pentru ca efectele vizuale devin din ce in ce mai complexe", spune Scott Owen, profesor de informatica la University of Georgia si consultant pentru Siggraph, principalul targ anual din industria animatiei digitale, scrie publicatia CNet.com.
Desenele animate generate de computer fac furori in lumea cinematografica datorita efectelor vizuale uimitoare si a scenariilor inteligente de aproape 10 ani incoace. Filmul care a dat startul in cursa nebuna dupa computere tot mai performante si artisti desenatori cat mai talentati, dar care sa stie sa tina si mous