"Ah, am uitat sa cumpar oua!"
Campania electorala a durat 120 de zile. A fost cea mai murdara campanie electorala din tarile ex-sovietice. Liderul opozitiei, Viktor Iuscenko, si-a construit campania pe vizitele personale prin tara. Nu avea alta solutie in conditiile blocajului informational. Toate televiziunile cu acoperire nationala, Inter, 1+1, UT-1, ICTV, STV, Noul Canal, l-au sustinut pe Ianukovici. Iuscenko a fost sprijinit doar de canalul Cinci, o televiziune privata care acopera doar 20% din teritoriul Ucrainei. Mai mult un radio filmat decat un canal de televiziune, cu patru reporteri care citesc stirile in direct, Cinci are doar 4% audienta. Chiar si asa puterea a considerat ca reprezinta un pericol si, cu doua saptamani inaintea primului tur, i-a anulat licenta de emisie. Viktor Iuscenko a fost scos din campanie de o boala stranie, vreme de o luna. Iuscenko a acuzat puterea ca ar fi incercat sa-l otraveasca. Insa doctorii - austrieci, americani si ucraineni - nu au putut confirma cu certitudine ca Iuscenko ar fi fost victima unei tentative de otravire. Candidatul desemnat ca succesor de presedintele Leonid Kucima, Viktor Ianukovici, a refuzat orice dezbatere electorala. El a fost insa prezent in toate buletinele de stiri in calitate de premier care dubleaza pensiile, mareste ajutoarele sociale, rezolva problemele vitale ale tarii. Functionarii din ministere si din administratia locala au fost trimisi sa faca campanie pentru premier. Politia economica s-a napustit asupra celor care sponsorizeaza opozitia. Iar SBU (fostul KGB ucrainean) a arestat liderii unor organizatii studentesti. Cand serviciile secrete, militia, politia fiscala, ministerele se ocupa de campanie electorala, premierul poate sa stea tolanit la birou. Atunci cand s-a hotarat sa paraseasca cabinetul a fost doborat de un ou, la Ivano-Frankovskoe. Ianukovici s-a jurat ca a fost lovi