Romania devine o destinatie din ce in ce mai atractiva pentru turismul de afaceri, datorita preturilor mai mici si sigurantei. Cu toate acestea, mai sunt necesare investitii pentru marirea capacitatii de cazare si sporirea numarului de centre de conferinta. IOHANNA ONACA PURDEA
AFACERE. Conferintele si reuniunile aduc bani buni firmelor romanesti Industria de reuniuni, conferinte si expozitii, unul dintre cele mai dinamice si mai profitabile sectoare ale turismului, ia avant si in Romania. Tara noastra incepe sa devina o destinatie de interes pentru organizatorii de conferinte, fiind o zona sigura, cu stabilitate politica si civila si usor accesibila datorita legaturilor aeriene cu majoritatea capitalelor lumii.
AVANTAJE. Unul dintre elementele care fac din Bucuresti o locatie atractiva pentru organizarea de reuniuni sunt tarifele mai mici comparativ cu alte orase din lume. "Valoarea medie a taxei de participare la o conferinta a fost, anul trecut, de 418 euro la nivel international, in timp ce in Romania, aceasta s-a situat la circa 150 de euro", a declarat Radu Cimponeriu, presedintele Romanian Convention Bureau (Asociatia Nationala a Organizatorilor Profesionisti de Conferinte si Expozitii). Si serviciile specializate de traducere si interpretariat sunt mai ieftine in Romania, tarifele percepute de translatorii atestati pentru conferinte fiind de cinci-sase ori mai mici fata de tarifele din alte state europene. Si taxele de management percepute de o companie romaneasca pentru organizarea unui eveniment se situeaza la jumatate in comparatie cu cele percepute in Europa Occidentala.
IN CRESTERE. Anul trecut, piata reuniunilor din Romania s-a situat la circa 30 milioane de euro, iar pentru acest an se estimeaza o crestere intre 12% si 15%, poate chiar mai mult, potrivit lui Paul Marasoiu, presedinte de onoare al Romanian Convention B