Guvernul a platit din bani publici aproape 500.000 dolari pentru a face, de fapt, publicitate unor figuri marcante din PSD, a descoperit Institutul de Politici Publice (IPP) in urma monitorizarii publicitatii in perioada 1 octombrie-5 noiembrie. Directorul de programe al IPP, Adrian Moraru, considera ca, in mod flagrant, guvernul a angajat spoturi publicitare pentru a obtine efecte electorale.
“In spoturile guvernamentale apar figuri precum Adrian Nastase si Miron Mitrea. Este evident ca publicitatea de stat produce, de fapt, efecte de imagine pentru candidatii PSD”, a precizat Adrian Moraru. IPP a mai descoperit ca volumul publicitatii angajate de guvern il depaseste pe cel al publicitatii electorale angajate de toate partidele la un loc.
“Astfel, se ajunge la o dominare a publicitatii care promoveaza PSD (65%)”, considera specialistii institutului. Nu mai putin de 18 spoturi platite de executiv, in care apar imagini cu membri PSD, se deruleaza pe ecranele TV. Majoritatea publicitatii guvernamentale poarta numele de campanie de informare. Iata citeva mostre de spoturi guvernamentale inedite: campania “alaptarea este primul pas...
” 2004, programul de reciclare a deseurilor 2004, campania “Romania mereu surprinzatoare”, campania “sint banii tai trimisi cu respect”, programul “stai la caldura”, programul “calitatea aerului” si “o saptamina de refacere”.
Si la publicitatea in presa scrisa - de data asta platita de partide -, Uniunea PSD+PUR a angajat mai multi bani decit alte formatiuni. Aceasta conduce detasat, cu suma de 264.694 dolari, urmata de Alianta PNL-PD, cu 243.890 dolari.
IPP precizeaza ca a monitorizat sumele brute platite de partide conform tarifelor de lista si nu a luat in calcul discount-urile sau contractele de barter pe care, in campania locala, partidele le-au invocat pentru a arata ca nu au depas