Cum ar arata viata noastra fara televizor, frigider etc.? E o intrebare castigatoare in publicitatea toamnei acesteia. Dar cum ar arata toamna aceasta fara publicitate electorala?
Asistam la o ascensiune interesanta a "ultimei consecinte". Multe agentii apeleaza la intrebarea simpla si eficienta: cum ar arata viata noastra fara un anumit produs? Oarecum normal, tinand cont ca suntem mai ales un popor de telespectatori, prima intrebare ferma de acest gen a venit in legatura cu televizorul.
E deja foarte cunoscuta campania pentru Teletech realizata de Leo Burnett cu "ala negru care era tat'su'". Intre timp agentia continua, dupa acelasi tipar al "consecintei extreme", sa dezvolte o campanie de efect pentru Altex. Mai intai, consumatorii au aruncat cu televizoare sau frigidere dupa ce au vazut ofertele.
Apoi fotografiile de buletin au inceput sa cuprinda grimase ale fericirii provocate de un panou cu noi oferte.
Si mai nou, dintr-o lipsa acuta de jocuri pe calculator, o fetita si un baietel ajung la sporturi extreme casnice (galeti cu apa cazute in cap, perne distruse si altele care n-au fost acceptate de CNA). Insa aici cliseul "ce te faci daca n-ai calculator?" trece pe locul doi.
Important e ca in aceasta reclama atmosfera e una comunista (si muzica trimite la asta), o atmosfera care "loveste" la fix cumparatorul: adica parintii copilului doritor de computer, pe care i-am putea repera undeva la varsta de 35 de ani si pentru care copilaria si adolescenta au insemnat parcurgerea fiorosilor ani '80.
Este o reclama cu personaje copii care nu-i determina neaparat pe acestia sa ceara insistent un produs, ci declanseaza reactii si nostalgii in mintea parintilor... Mult mai eficient.
Cam aici se situeaza publicitatea romaneasca acum: un nivel care iti permite totusi sa treci mai usor, amuzat si