- Social - nr. 225 / 13 Noiembrie, 2004 Se cunosc nu putine cazuri in care oameni ajunsi la disperare ori in cautarea unor surse de venituri mai mari ca in tara, cauta, prin toate mijloacele, sa se angajeze in munca in strainatate. Mai mult chiar, unele state ale U.E., in mod organizat, fac selectia personalului necesar firmelor din strainatate, de cele mai multe ori, in Romania, prin intermediul consulatelor sau ambasadelor respectivelor tari in tara noastra. Dar, in acelasi timp, sunt destule asa-zise societati romanesti de plasare a fortei de munca, foarte generoase, care se ofera, desigur contra-cost, sa efectueze serviciile de recrutare si plasare a fortei de munca, oficii care, de multe ori, se dovedesc a fi adevarate firme tepare, romanii fie ca nu mai ajung in tara de destinatie, fie ca ajung in respectiva tara unde, pur si simplu, sunt abandonati. De fiecare data este vorba de inselarea solicitantilor creduli, solicitanti care, de cele mai multe ori, nu se informeaza suficient cu privire la firmele care recruteaza forta de munca pentru strainatate. Aceste firme, care isi desfasoara activitatea in baza Legii nr.156/2000, modificata si completata ulterior, au ca scop selectia si plasarea fortei de munca, firme denumite de legislator, agenti de ocupare a fortei de munca. Cetatenii romani care doresc sa se angajeze in strainatate la lucru, si care apeleaza la serviciile unei societati de mediere, trebuie sa fie atenti la mai multe aspecte. Astfel, agentii de ocupare a fortei de munca trebuie sa incheie, in forma scrisa, cu solicitantii, contracte de mediere. Pentru efectuarea activitatilor de mediere, agentii pot percepe un tarif de mediere care sa acopere costurile acestora. Atentie, insa, tariful pentru serviciile prestate se achita doar la data incheierii contractului de mediere. Nu se vor percepe, in afara acestui tarif, comisioane si nici nu vor putea pret