Dorind parca sa contrazica scepticismul cu care multi privesc viata noastra culturala actuala, momentele de interes s-au succedat si saptamina trecuta – cel putin in domeniul muzicii – cu o densitate demna de lauda, melomanii fiind uneori pusi chiar in situatia destul de dificila de a opta pentru un concert in dauna altuia derulat simultan.
Teatrul Liric „Elena Teodorini“ din Craiova, care se straduieste sa ofere publicului cit mai multe repere atractive, astfel incit sala sa redevina neincapatoare, a invitat spectatorii la o noua premiera – de aceasta data fiind vorba despre opereta La Calul balan de Benatzki, in regia vesnic tinerei Migry Avram Nicolau, care a facut o adevarata risipa de fantezie, umor de bun gust si talent, realizind un spectacol alert, unitar, perfect echilibrat, cu o distributie in care personajele si-au gasit interpretii adecvati, reusind sa formeze o echipa in care fiecare solist, corist sau balerin s-a jucat foarte serios, cu o placere evidenta, asigurind astfel reusita deplina a reprezentatiei.
In scenografia inspirata a tinerei Rodica Garstea (de la Opera din Brasov), cu un decor clasic, functional si bine incadrat atmosferei de ansamblu, cu costume multicolore menite sa sustina si sa completeze caracterizarea tipologica, miscarea scenica s-a derulat fluent si amuzant, cu secvente cintate corect si insertii de text rostite cu o spontaneitate (aparent) fireasca, semn ca experienta indelungata si exigenta recunoscuta nu au lasat nimic nerezolvat. Sub aspect muzical, desi majoritatea interpretilor erau actori (exceptie facind Mihaela Popa in Josepha si Diana Tugui in Ottilia), partitura a fost redata cu acuratete si muzicalitate, Florian George Zamfir, directorul teatrului, reusind, in calitate de dirijor, sa coordoneze cu siguranta relatia intre orchestra (care a sunat curat), cor (de asemenea bine pus la punct – maestru