Red Bull, grupul austriac de bauturi energizante, a intrat si in Formula 1, informeaza Financial Times. In afara de aripi, Red Bull va mai avea ingineri, sasiuri, pneuri si toate celelalte ingrediente mecanice ale masinilor de Formula 1, la care se adauga 300 de angajati si sediul de la Milton Keynes al echipei Jaguar Racing.
"Am acceptat oferta si am schimbat contractele, tot ce trebuie sa mai facem este sa predam cheile", a declarat un reprezentant al companiei Ford, proprietarul de pana acum al echipei de Formula 1 Jaguar.
Un contract detaliat a fost semnat in weekendul trecut, pentru ca luni echipa sa se inscrie la Geneva pentru sezonul 2005 al campionatului mondial de Formula 1, competitie organizata de Federatia Internationala Automobilistica (FIA) si Formula One Management, compania controlata de Bernie Eclestone. Nerespectarea acestui termen, impus foarte riguros de Eclestone in trecut, ar fi echivalat cu descalificarea echipei din campionatul de Formula 1, ceea ce ar fi redus la 0 valoarea echipei Jaguar Racing si ar fi obligat compania Ford la cheltuieli de 450 de milioane de dolari pentru inchiderea echipei.
Conform legislatiei americane in domeniul corporatist, compania Ford va fi in continuare raspunzatoare pentru costurile salariale si alte costuri legate de activitatea echipei, timp de trei ani, si i s-a impus contituirea unui provizion de 450 de milioane de dolari.
Suma pentru care a fost realizata tranzactia nu a fost data publicitatii, dar se pare ca este vorba de suma simbolica de 1 dolar. Noul proprietar s-a angajat, insa, sa investeasca in echipa 400 de milioane de doalari in sezoanele viitoare ale competitiei. Reprezentantii Ford considera ca au gasit un cumparator serios, care are toate resursele necesare pentru a conduce echipa in mod viabil, cel putin in urmatorii trei ani, cat timp