La ce este buna o campanie electorala?
Cititorii nostri, care se duc mai de mult, mai des si mult mai devreme "la piata" decit cititorii altora, vor arunca o privire superioara asupra editorialului care se prefigureaza.
Cum, la ce e buna? Ce sint alegerile, daca nu un "exercitiu de piata"? Cineva vrea sa vinda ceva - partidele isi vind sigla si candidatii; cineva trebuie sa cumpere ceva, ca sa puna la murat pentru urmatorii patru ani - noi, adica, cei care sigilam cu votul pus in urna linistea celor ce vor ocupa nenumaratele fotolii parlamentare, ministeriale si prezidentiale cu care a fost generos dotata
democratia noastra de strinsura, de prada, de vitrina, de cumetrie, ori de supravietuire, cum vreti sa-i spuneti! Iar daca e piata, comert adica, cine e sufletul lui? Reclama! Care va sa zica, raspunsul la cimilitoarea mea e cit se poate de simplu: campania electorala nu este altceva decit o campanie de reclama si promovare a produsului, respectiv de agatare a lui de mina/stampila cumparatorului.
Daca este asa, unele semne de intrebare persista, totusi. Marfa ar trebui fotografiata, filmata si laudata in fata ochilor si a urechilor noastre in modalitati cit mai interesante, apetisante, atragatoare si tentante.
Ori, ceea ce vedem si auzim noi pe la posturile care se ocupa de aceasta campanie, cind nu ne face sa mutam rapid pe unul din canalele internationale de stiri, de sport, de moda, ori documentare, ne arunca inevitabil si benefic in bratele celui mai dulce somn din ultimii patru ani.
Cei cu aplecare spre dimensiunea civica vor spune ca orice campanie electorala are ca scop sa informeze electoratul. Sa-l puna in situatia de a decide in cunostinta de cauza, sa il ajute sa-si formeze singur ideile si judecatile de valoare, pe baza carora isi va fixa votul.
Problema este daca povestea asta o stie si