Catre sfarsitul anului 2003, Vodafone Group PLC i-a convocat pe directorii executivi ai unui numar de 10 din cei mai mari producatori de telefoane celulare din lume la o discutie in sala de conferinte a hotelului Grand Hyatt din Tokio. Acolo, un oficial al companiei a formulat un ultimatum conform caruia aceste companii fie decideau sa respecte mii de conditii de ordin tehnic si legate de design, fie urmau sa asiste la anularea contractelor de furnizare de telefoane de ultima generatie incheiate cu Vodafone, cea mai mare companie de servicii in domeniul telefoanelor celulare, relateaza Wall Street Journal.
Producatori de telefoane ca Motorola Inc., Samsung Electronics Co. si Sony-Ericsson Mobile Communications Ltd., s-au grabit sa accepte conditiile impuse de Vodafone. Desi riscau sa-si transforme telefoanele in instrumente anomine ale serviciilor Vodafone, aceste companii nu au respins comenzile Vodafone. Chiar si Nokia Corp., cel mai mare producator de handseturi din lume, a acceptat majoritatea cerintelor Vodafone dupa o lunga perioada de opozitie.
Strategia Vodafone va schimba echilibrul de forte in cadrul industriei telefoanelor celulare ce are o valoare de 500 miliarde de dolari. Ani la rand, operatorii de telefonie mobila si producatorii de telefoane au coexistat in pace. Companii ca Vodafone nu doreau sa piarda noile telefoane de ultima generatie, in timp ce producatorii de telefoane depindeau de comenzile uriase venite din partea operatorilor.
Insa, pe masura ce ritmul de crestere al pietei telefoanelor a devenit mai lent, obiectivele acestora au inceput sa difere. Acum, Vodafone vrea sa controleze in intregime aspectul telefoanelor pentru a spori loialitatea clientilor sai. Pe viitor, Vodafone isi va spori profiturile pe baza serviciilor aditionale, iar cel mai eficient mod de comercializare a acestui gen de s