Traversam cu totii o perioada electorala, lipsita de evenimente deosebite, chiar anosta. Principalele forte politice sunt lipsite de actiuni spectaculoase, cu toate ca miza este una importanta - puterea. Trebuie remarcat insa faptul ca, de aceasta data, prezidentiabilul Basescu se detaseaza din nou printr-o campanie mult mai bine polarizata in sfera comercialului, care prinde in randul populatiei, comparativ cu gomosul Adrian Nastase, pe care, pana la urma, geaca de campanie, care i-a luat fata costumului Armani, sta ca pe gard. Tot mai multi oameni se simt frustrati de lipsa de piper si sare a campaniei electorale. Ne-am obisnuit cu paine si circ, dar ce sunt de fapt campaniile electorale? O forma instituita democratic, prin care partide politice si oameni incearca sa ajunga la putere, sa castige increderea electoratului, sa arate ca programele lor sunt mai bune si, in final, sa castige valori mai multe. Sunt cateva caracteristici ale campaniilor electorale care trebuie sa ne atraga atentia. Prin natura lor, campaniile produc mai multi invinsi decat invingatori, ceea ce poate antrena o disputa "la baioneta", disperata, care nu mai tine cont de reguli, de un minimum de civilizatie - vezi "ursul Nastase si iepurasul Basescu". Campaniile au si ele regulile lor. Este esential ca partidele si candidatii sa cunoasca si sa stapaneasca mecanismele unei campanii electorale. In felul acesta, se asigura un fel de "egalitate a sanselor", care sa permita celor mai buni sa castige. La capatul unei campanii electorale se afla puterea, puterea atat de mult ravnita de catre partide si candidati. Dar, pentru ca "dupa" aceasta nu inseamna din cauza aceasta, o campanie poate face mult, dar niciodata nu face totul. O campanie poate adauga, poate construi, daca ceea ce exista, ca realizare, ca prestigiu, ca imagine, permite acest lucru. Dar o campanie nu va putea transforma niciodata un