Ultima sesiune a actualei legislaturi s-a incheiat. Parlamentarii au intrat in vacanta, lasand in urma, neadoptate, o serie de legi absolut necesare procesului de integrare europeana. Acest lucru Ultima sesiune a actualei legislaturi s-a incheiat. Parlamentarii au intrat in vacanta, lasand in urma, neadoptate, o serie de legi absolut necesare procesului de integrare europeana. Acest lucru aproape ca nu mai scandalizeaza pe nimeni, pentru ca - in ultimii patru ani - legiuitorii si, in special, deputatii au dat adesea dovada de o criminala iresponsabilitate, blocand unele legi vitale sau chiar stricandu-le, cu buna stiinta, pentru a proteja interese de grup sau chiar infractori notorii. Peste asta, mosmondeala parlamentarilor a reprezentat o frana cumplita, care a incetinit negocierile cu Uniunea Europeana in unele domenii. Este cazul Capitolului 24 - "Justitie si Afaceri Interne" (JAI), unul din ultimele trei care trebuie sa fie finalizate pana la sfarsitul acestui an. Ghinionul Guvernului a constat in faptul ca acest capitol a stat ca un ghimpe in coasta deputatilor de la Comisia juridica, in mare parte avocati ajunsi celebri, care au privit legile doar dintr-o anumita parte a barei, aparand in principal interesele clientilor personali. Este deja notorie povestea Codului de procedura penala, adoptat de Senat in doua luni, iar de Camera Deputatilor in... douasprezece luni. Conform procesului legislativ detaliat pe pagina web, avizul pe care Comisia juridica trebuia sa-l dea legii a intarziat nu mai putin de sase luni: din 3 octombrie 2002 pana pe 11 aprilie 2003. Dar odiseea nu s-a oprit aici: dupa mai multe dezbateri in plen, legea fiind retrimisa inca de doua ori la comisie pentru rapoarte suplimentare, dupa care a urmat medierea si, in sfarsit, promulgarea in iunie 2003. In mod surprinzator, presedintele Camerei Deputatilor, Valer Dorneanu, a tolerat aceasta jongl