Logan consuma in draci. Varianta echipata cu propulsorul de 1,6 litri si 90 de cai putere are, potrivit multor detinatori ai acestei berline compacte, un consum mai mare de 10 litri in oras, limita maxima trecuta in specificatiile tehnice. In aceste conditii, s-au creat deja grupuri de “loganisti” care intentioneaza sa monteze pe masini sistemul de alimentare prin GPL.
Dacia Logan a ajuns la prima revizie si conducerea franco-romana a uzinei de la Colibasi nu are foarte multe motive de nemultumire. Dupa mai multe mii de kilometri, la Logan nu s-au descoperit probleme tehnice majore, in afara de un usor blocaj al directiei, defectiune care este sporadica si a fost pusa pe seama computerului de bord.
Vinovat: computerul de bord?
Chiar daca hibele nu sint semnificative, Loganul isi dezamageste totusi roprietarii prin consumul mare de carburant.
Multi dintre detinatorii celui mai nou produs auto autohton se pling de faptul ca masina consuma, in oras, mai mult de 10 litri la suta de kilometri (varianta oficiala la motorul de 1,6 litri)! Si aceasta neplacere a fost pusa, de unii dintre specialistii de la service-uri, tot pe seama computerului de bord.
Astfel, unii dintre posesorii de Logan au inceput sa se intereseze de montarea unei instalatii de GPL pe masina, un sistem dual care functioneaza deja, cu succes si de mai multa vreme, pe modelul Daewoo Cielo. GPL este un produs secundar al industriei petroliere (amestec de butan si propan in parti egale) si are performante ecologice deosebite.
In plus este mai ieftin, la jumatate de pret fata de benzina. Singura problema este generata de faptul ca montarea acestui sistem pe Logan implica un cost destul de ridicat (950 de euro), care se amorizeaza in mai mult de doi ani.
Stroe: “Se pierde garantia pe motor”
Constantin Stroe, liderul roman in grupul Dac