Saptamina trecuta, atentia publicului si a specialistilor a fost atrasa de conferinta de presa in cadrul careia, in aula Palatului Cantacuzino, a fost lansat programul Festivalului „Enescu“ 2005, editie aflata sub semnul Anului International „Enescu“, inclus ca atare in calendarul UNESCO, la implinirea unei jumatati de veac de la disparitia muzicianului roman. Subliniind faptul ca, in calitate de presedinte de onoare al festivalului, a conceput programul concertelor si structura juriilor sectiunilor din concurs, asumindu-si astfel intreaga responsabilitate pentru calitatea concertelor si a interpretilor invitati din tara si din strainatate (desi pe cei de aici nu-i cunoaste decit in parte, mergind astfel „pe mina“ altora), Ioan Holender a mentionat ca a dorit ca programul sa fie macar in parte asemanator celui de la prima editie, din 1958, structura concertelor de muzica romaneasca fiind sugerata insa in mare parte de catre Adrian Iorgulescu, presedintele Uniunii Compozitorilor.
Orchestrele din strainatate vor sustine doua concerte (diminuindu-se astfel numarul ansamblurilor invitate si implicit costurile), formatiile din Bucuresti, Iasi, Cluj si Timisoara vor evolua sub bagheta unor dirijori de marca, in timp ce interpretii nostri vor colabora (si) cu mari orchestre ale lumii, Opera Nationala va oferi doua reprezentatii cu Oedip de Enescu, intr-o distributie asemanatoare celei din 2003, protagonist fiind insa Essa Ruutunen (pe care l-am aplaudat in 2001 in productia Staatsoper Viena inclusa in festival), la pupitru fiind Michael Boder. Teatrul National va gazdui doua spectacole ale trupei de balet Eifman din St. Petersburg (care, din pacate, se vor suprapune pe concertele sustinute la Palat de Orchestra Kirov, dirijata de Valeri Gergiev), dar si un incitant concert de jazz oferit de renumitul violonist Nigel Kennedy (care, anterior, va cinta alaturi de