Pentru ca vanzarile scad, comerciantii de electrocasnice incearca sa gaseasca tot felul de solutii pentru a nu-si pierde din clienti. Anul acesta, magazinele care vand electrocasnice in rate se asteapta la vanzari mai mici cu pana la 15%. Si daca vanzarile in rate si-au mai pierdut din avantul luat anul trecut, unii s-au gandit sa stimuleze vanzarile cu banii jos.
Noul concept de retail, lansat ieri de o retea cunoscuta de magazine, "cel mai bun pret garantat", se vrea un stimulent pentru vanzarile cu banii jos. Altfel spus, daca un client cumpara o masina de spalat, iar la alta retea de magazine aceeasi masina de spalat are un pret mai mic, clientul poate depune (in termen de 7 zile) o cerere de rambursare a diferentei de pret.
Sistemul este valabil doar pentru vanzarea pe loc, cel putin pentru inceput.
Totodata, oferta magazinelor cu care a fost comparat pretul produsului respectiv trebuie sa aiba conditii asemanatoare, cum ar fi costul transportului la domiciliu. Iar pentru inceput, preturile vor fi comparate cu cele practicate de marile retele de retail.
Previziunile erau optimiste la inceputul anului
Cu toate ca la inceputul anului previziunile erau optimiste, comerciantii de electrocasnice se asteapta la vanzari mai mici cu pana la 15% in acest an, comparativ cu 2003, cand comertul cu produse de acest tip au "explodat", ajutat de sistemul de vanzari in rate.
De pilda, in primavara acestui an, magazinele care vand electrocasnice in rate preconizau cresteri de 20-35% ale vanzarilor. Intre timp insa lucrurile s-au schimbat, cu toate ca portitele de scapare ale comerciantilor au fost destule.
Potrivit unor surse din mediul bancar, pentru ca potentialii clienti sa poata beneficia de "credite fara avans" si "fara giranti", unele magazine umflau preturile produselor in mod nejustificat p