Concernul industrial Siemens intentioneaza sa-si extinda afacerile in domeniul transporturilor feroviare din Romania prin furnizarea unui nou tip de locomotiva electrica. Denumita Taurus, locomotiva are un disponibil de putere cu circa 25% mai mare comparativ cu o locomotiva diesel aflata in circulatie pe caile ferate romane, fapt ce ii permite remorcarea unor trenuri de marfa cu tonaj sporit.
Ea poate atinge viteza de 230 km/h, iar consumurile energetice sunt infe-rioare in medie cu 15% fata de locomotivele diesel. CFR Marfa si CFR Calatori au facut luna trecuta o serie de teste in remorcarea trenurilor de marfa si calatori cu o locomotiva Taurus, iar rezultatele au fost foarte bune.
Potrivit oficialilor Siemens, CFR Marfa si-a manifestat interesul pentru achizitionarea acestui tip de locomotiva, al carei pret este de maxim 3,5 milioane euro, dar tre-buie sa fie gasite solutiile cele mai bune pentru finantare. Locomotivele Taurus se afla deja in exploatarea cailor ferate austriece, OBB, urmand a fi livrate acestui operator feroviar, pana in 2006, un numar de 400 de bucati.
De asemenea, caile ferate de stat ungare, MAV, au achizitionat 10 astfel de locomotive electrice. Alaturi de acestea, s-au mai vandut aproximativ 40 de bucati la diversi operatori feroviari particulari din Austria, Elvetia, Germania si Ungaria.
In Romania, compania Siemens a reusit sa devina principalul furnizor pentru industria feroviara, dupa ce a incheiat cu CFR Calatori un contract in valoare de peste 320 de milioane de euro pentru furnizarea automotoarelor Sageata Albastra si un contract in valoare de aproximativ 98 milioane euro pentru livrarea a 40 de locomotive Hercules pentru CFR Marfa.
Concernul industrial Siemens intentioneaza sa-si extinda afacerile in domeniul transporturilor feroviare din Romania prin furnizarea unui nou tip de lo