Conversatiile cu soferii de taxi sunt una dintre placerile - sau, dupa caz, bataile de cap - ale vietii sociale moderne. Insa sunt capabile noile tehnologii sa faca din acest mic exemplu de interactiune umana o chestiune care apartine trecutului?
Soferii de taxi sunt o breasla de oameni inteligenti - se spune ca efortul depus pentru a invata strazile unui oras face ca dimensiunile creierului, in timp, sa creasca. Acesta este probabil si motivul pentru care multi dintre oameni sunt tentati sa inceapa o conversatie cu soferul, insa discutiile acestea extrem de interesante care incep de obicei cu "Sa va spun eu de ce nu merge treaba in tara asta" ar putea deveni in curand imposibile.
Si nu pentru ca soferii ar deveni mai putin priceputi la vreun subiect de discutie (asa ceva este foarte putin probabil, cel putin pe temele fotbal si politica), ci pentru simplul motiv ca taxiurile pe care ei le conduc devin tot mai inteligente. De pilda, un lot recent de taxiuri fabricate in Australia sunt echipate dupa cele mai noi standarde ale tehnologiei moderne: daca va urcati intr-o asemenea masina, aveti acces la ultimele stiri, va puteti calcula rata lunara la un eventual credit bancar, precum si asculta comentarii avizate asupra celor mai interesante subiecte la zi.
TouchTaxi, o companie media cu sediul in orasul australian Melbourne, a dotat taxiurile cu PC-uri puternice, mascate bine in decorul masinilor, dar conectate prin tehnologie wireless cu niste ecrane sensibile la atingere, fixate in spatele tetierelor de pe scaune. In plus, taxiurile hi-tech mai contin receptoare GPS (Global Positioning System, o tehnologie de localizare in spatiu prin intermediul satelitului), acces wireless la Internet si conexiune GPRS la reteaua de telefonie mobila, scrie BBC.
Toate acestea compun o mini-retea informatica la dispozitia cli