Esti prins intr-un colt, cu spatele lipit de peretele insangerat, in mijlocul actiunii dintr-un joc video online. In jur se trage de zor, iar gloantele suiera amenintator, tot mai aproape. Cu multa atentie, te furisezi langa un geam si-ti instalezi mitraliera. Doua-trei rafale si dusmanii sunt la pamant. Pericolul a trecut si, cand ridici privirea triumfator, ochii iti cad pe un panou electric pe care scrie, mare, "McDonalds".
Daca urmaresti cu atentie ce se intampla in timpul actiunii din jocul tau online favorit, probabil vei observa la un moment dat panouri, bannere ori alte semne publicitare raspandite in peisajul virtual. Desi unele jocuri deja contin reclame adevarate, multe au inca panouri care fac publicitate unor companii imaginare. Insa asta probabil ca n-o sa mai dureze mult - doua retele online de reclame, genul de companii care au avut ideea de a insera bannere publicitare in site-urile web, promit ca vor umple jocurile de pe Internet cu reclame la emisiuni TV, bauturi racoritare, produse IT si multe altele.
Cele doua companii sunt Massive Inc si InGame Partners, iar ele sunt pregatite sa insereze publicitate in jocuri online de PC, dar si in cele de pe console conectate la Internet, indiferent ca e vorba de PlayStation 2, Xbox ori GameCube, scrie site-ul PCWorld.com.
Massive are o retea care "serveste" reclame pentru companii producatoare de jocuri precum Vivendi Universal (autoare a lui Half Life2, printre altele), UbiSoft (seria de jocuri Myst) si Legacy Interactive (jocurile Real Life). InGame Partners are printre clientii carora le face reclama pe gigantul General Electric.
"In jocurile video sunt mai multe reclame decat v-ati putea imagina", spune Michael Goodman, analist media la Yankee Group. De exemplu, jocurile cumparate din magazin, asa cum este Fifa 2005, dar si jocurile cu plata de