La finele saptamanii trecute, Romania a inchis capitolul de negociere cu UE privind impozitarea, in aceeasi zi in care a redeschis acest capitol. Motivul reluarii negocierilor il constituie aparitia a doua directive europene in 2003 - dupa ce negocierile in domeniu fuserera deja incheiate, privind accizele la combustibili si impozitarea dobanzilor si redeventelor.
Ultimele modificari aduse capitolului Impozitare vor insemna insa o gaura in plus in buzunarele romanilor. Astfel, perioadele de tranzitie obtinute de Romania pentru aplicarea unor taxe mai mari sunt mai scurte chiar decat cele obtinute de alte state, vechi membre UE, cum ar fi Franta, Portugalia, Spania sau Grecia.
Astfel, pana in 2012, preturile la combustibili vor creste si din cauza faptului ca Romania trebuie sa-si alinieze accizele practicate la benzina, motorina, gaz si alti combustibili la nivelul celor stabilite in 2003 de Comisia Europeana. Pentru benzina fara plumb, pana in 2011, romanii vor plati o acciza de 359 euro pentru fiecare 1.
000 de litri de combustibil consumati, fata de nivelul actual de 267 de euro. Si preturile la motorina vor creste vertiginos in primii sase ani dupa integrarea Romaniei in UE. In aceasta perioada, accizele la motorina aproape se vor dubla - de la 186 de euro/1.000 de litri, cat sunt in prezent, pana la 330 de euro/1.000 litri la sfarsitul lui 2012.
La acest capitol, unele din tarile mai bogate din UE au reusit sa obtina conditii mai bune pentru cetatenii lor, in ciuda faptului ca acestia nu ar fi fost la fel de afectati la buzunar ca romanii. Astfel, Spania, Austria si Belgia au reusit sa convinga oficialii europeni sa le acorde perioade de tranzitie de cate 8 ani pentru alinierea accizelor la motorina.
Si in domeniul accizelor la pacura, rezultatele negocierilor cu UE vor frige la buzunar romanii. Pentru