Romanii au dat deja navala in magazine pentru a-si cumpara, in preajma sarbatorilor, electrocasnice la pret redus sau pe credit. Ieri, la orele pranzului, in magazinele de electrocasnice din complexul Unirea cumparatorii trebuiau sa astepte minute bune pentru a primi detalii despre un produs.
"Vanzarile au inceput deja sa creasca de pe la mijlocul lunii, cand firmele au inceput sa faca publicitate la oferta de Craciun", ne explica un vanzator de la un magazin de electrice si electrocasnice. "Cele mai vandute produse sunt calculatoarele "la oferta", care au preturi de 10-12 milioane si sistemele HomeCinema", spune un vanzator de la Flamingo.
Luna decembrie este o adevarata mina de aur pentru magazinele de electrocasnice, in aceasta perioada inregistrandu-se vanzari de 3-4 ori mai mari decat intr-o luna obisnuita. "Circa 30 la suta din vanzarile anuale ale retelei Flanco sunt realizate in luna decembrie", ne-au declarat reprezentantii firmei.
"Anul trecut, vanzarile din luna decembrie au reprezentat peste 30-35 la suta din cifra de afaceri a retelei Domo", sustine si Razvan Iancau, directorul de marketing al Domo. Marile magazine unde se vand electrocasnice si-au elaborat adevarate planuri de bataie pentru a ademeni clientii in preajma sarbatorilor.
Pe langa batalia pentru a oferi un aparat la cel mai mic pret, anul acesta "se poarta" creditele fara birocratie sau cu dobanzi foarte mici si reducerile de pana la 25 la suta la al doilea produs cumparat.
Astfel, la Flanco tocmai a fost lansat conceptul "de cel mai mic pret garantat" care permite clientilor magazinului sa recupereze diferenta de pret, in cazul in care gasesc in 7 zile un produs cumparat de la Flanco la un pret mai mic in alt magazin.
Din arsenalul pregatit pentru sarbatori fac parte si preturi foarte mici la electrocasnice: frigidere la