În amplul spaţiu al galeriei Coloniei de pictură din Baia Mare, acolo unde au fost expuse, pînă prin anii treizeci ai secolului trecut, lucrările celor mai importanţi artişti băimăreni, unii dintre ei de anvergură europeană, s-a deschis, în ziua de 13 noiembrie, expoziţia care finalizeză cea de-a şasea ediţie a Salonului internaţional de gravură mică. După cum se ştie deja, această acţiune face parte din amplul proiect artistic şi instituţional pe care omul de afaceri Victor Florean, proprietarul muzeului cu acelaşi nume, l-a iniţiat împreună cu artistul plastic Mircea Bochiş. De la un simplu simpozion de sculptură în marmură, al cărui scop imediat privea recuperarea simbolică a unei materii prime valorificate exclusiv în regim industrial, s-a ajuns, în numai cîţiva ani, la proiectul şi la existenţa efectivă a acestui muzeu privat de artă contemporană, despre care, de altfel, am vorbit de nenumărate ori.
Salonul de gravură mică, astăzi unul dintre proiectele de bază ale muzeului, al cărui caracter internaţional nu este doar unul de faţadă, ci reprezintă chiar specificul său cel mai adînc, este atît o formă de semnalare a unui loc şi de solidarizare în jurul unei idei, cît şi o sursă directă, rapidă şi eficientă de îmbogăţire şi de nuanţare a patrimoniului. în absenţa, deocamdată, a unor spaţii amenajate muzeografic şi a unor expoziţii permanente, chiar dacă juridic Muzeul există, evenimentele periodice care se nasc în jurul Simpozionului de sculptură şi în jurul Salonului de gravură - şi aici trebuie neapărat amintite Salonul internaţional de mail-art, Salonul internaţional de ticket-art şi, evident, Festivalul internaţional de film experimental, a cărui primă ediţie, cea de anul acesta, deşi s-a bucurat de o participare excepţională, nu a avut, din păcate, ecourile pe care le-ar fi meritat - premerg activităţile specifice şi se substituie actului d