"Car of The Year 2005" a fost desemnat noul model hibrid al celor de la Toyota, Prius. Cum acea masina nu are si, probabil, nici nu va avea tangente cu piata romaneasca de automobile, nu a intrat in finala autohtona a competitiei. Un juriu alcatuit din jurnalisti auto din Romania va decide, in aceasta seara, cine primeste laurii.
Cele 10 finaliste sunt: CitroIn C4, Dacia Logan, Fiat Idea, Hyundai Tucson, Kia Picanto, Mitsubishi Colt, Opel Astra, Peugeot 407, Seat Altea si Skoda Octavia.
CITROEN C4. Model lansat in premiera mondiala la Salonul Auto de la Paris din acest an, CitroIn C4 este o compacta ce inlocuieste modelul Xsara si este construita pe o platforma comuna cu a lui Peugeot 307, dar aduce mai multe inovatii, exceland la capitolul aerodinamicii, unde detine cel mai bun coeficient din clasa.
DACIA LOGAN. Ce se mai poate spune despre noul model al constructorului roman de la Pitesti? Logan este o masina ce a primit peste 20.000 de comenzi in primele doua luni de comercializare si este avantajata de spatiul enorm al portbagajului si al habitaclului, dar mai ales de pretul excelent, ce porneste de la 5.700 de euro.
FIAT IDEA. Lansat in luna iunie in Romania, Fiat Idea este un monovolum pe care importatorii au apreciat ca-l vor comercializa in aproximativ 25 de exemplare. Desi nu este un model care sa devina popular in tara noastra, Idea este una dintre piesele principale pentru Fiat, cu ajutorul caruia vrea sa-si recastige succesul pe piata mondiala.
HYUNDAI TUCSON. Noul model al celor de la Hyundai este singurul SUV care a ajuns in finala romaneasca a "Masinii Anului". Aparut pe piata pentru a fi o alternativa viabila a rivalelor Honda CR-V si Toyota RAV4, Tucson are dimensiuni usor reduse fata de sora mai mare, varful de lance Santa Fe.
KIA PICANTO. Micuta si simpatica Picanto este un riva