De la 1 ianuarie 2005, costurile de achizitie in leasing a automobilelor de lux si de teren vor creste cu cateva mii de euro. Majorarea survine ca urmare a faptului ca, de la inceputul anului viitor, accizele datorate statului pentru masinile de lux si de teren achizitionate din import si finantate prin leasing vor creste de cinci ori.
Conform noilor norme de aplicare a Codului Fiscal, firmele de leasing pot sa-si ia adio de la prevederile fiscale care faceau ca ofertele acestora sa fie mai atractive decat cele ale bancilor.
Pana acum, legea ii scutea pe romanii care apelau la firmele de leasing de la plata accizelor pentru 80 la suta din valoarea autoturismului, sumele datorate statului fiind platite doar pentru valoarea reziduala a masinii finantate prin leasing, indiferent daca era vorba de masini noi sau second hand. Insa, incepand de anul viitor, accizele vor fi platite la valoarea integrala a masinii.
Nivelul acestora variaza in functie de capacitatea cilindrica a motorului, intre 0 si 27 la suta din valoarea in vama a masinii adica pretul de import plus taxele vamale. Romanii care vor sa achizitioneze in leasing masini cu putere mare sau de teren sau cei care apeleaza la leasing pentru masinile second hand vor simti cel mai puternic la buzunar efectul noilor taxe.
Astfel, pentru o masina cu o capacitate cilindrica peste 3.100 centimetri cubi (cmc), al carei pret dupa plata taxelor vamale se ridica la 20.000 de euro, costurile pot sa creasca cu 4.320 de euro, daca masina este second hand. Daca este vorba de aceeasi masina, la acelasi pret, insa noua, cresterea costurilor din cauza accizelor este de 1.440 de euro.
La polul opus se afla cei care doresc sa-si cumpere o masina al carei motor are o capacitate sub 1.600 cmc, pentru care acciza este 0 la suta, deci costurile leasingului raman neschimbate. Din