Locomotivele si vagoanele de care Societatea Nationala „Caile Ferate Romane†(SNCFR) nu are nevoie au ramas in depozitele de fiare ale companiei. Aceasta, dupa ce activele au fost transferate de la Societatea pentru Administrarea Activelor Feroviare (SAAF), desprinsa din CFR, care si-a dovedit ineficienta in a obtine profit.
Contractele cu firmele care valorificau fierul vechi au fost si ele reziliate si transferate la CFR Infrastructura.
Intre timp, fostul serviciu regional Cluj de exemplu a ramas cu patru angajati, cu toate acestea insa ministrul Miron Mitrea raporteaza o eficienta crescuta cu peste 200 la suta in toamna acestui an.
Normal, de vreme ce activele care au ramas in administrarea punctului de lucru Cluj al SAAF au ramas doar cateva cantoane distruse si o linie de cale ferata desfiintata si jefuita.
Primele active transferate intre SAAF si SNCFR au fost remizele si depourile, impreuna cu punctele de alimentare a locomotivelor, care prin ordinul ministrului din 26 martie anul trecut au fost transferate la CFR Marfa.
Ulterior, in 23 iunie, 3.308 de vagoane de marfa din administrarea SAAF au fost transferate la SNCFR, iar in 24 mai in acest an alte 1.159 de locomotive si 1.670 de vagoane au fost transferate si ele de la SAAF la SNCFR. De precizat ca de la infiintare, in sase ani, SAAF a reusit sa valorifice mai putin de 400 de locomotive.
Datorii enorme, profit invizibil
SAAF a fost considerata o vaca buna de muls si in Ardeal. Desi detinea active de zeci de miliarde de lei, mai multa vreme SAAF a inregistrat pierderi in loc sa raporteze profit. Astfel, potrivit unor documente ale Ministerului Transporturilor, in 31 martie 2001 SAAF datora companiilor care au prestat servicii pentru so