După cum se vede din titlu, cosmopolite, una pe linia American, alta pe cea latino. De fapt, titlurile a două noi reviste pentru femei: Joy, redactor-şef Gabriela Zăvăleanu, editată de Romanian Publishing Group SRL, şi Bolero, redactor-şef Raluca Hagiu, editor Ringier. Cea dintîi este subintitulată "Manual de seducţie pură", iar cea de-a doua "Cea mai trendy revistă pentru femei". Din ambele denumiri reiese că revistele se adresează, chiar mai mult (dacă se poate) decît suratele lor mai coapte Elle, Avantaje sau Unica, femeilor momentului, active, implicate în tot ce mişcă şi preocupate de relaţiile cu sexul opus. Trendy este, deja, (alături de cool), cuvîntul consacrat pentru universul vîrstei feminine active şi sexualizate. Varianta "seducţie" a celeilalte reviste pune accentul pe latura de interacţiune, sugerînd abordarea subtil-bătăioasă a sexului opus. Deşi editate de trusturi concurente, cele două reviste se aseamănă atît ca format, cît şi în privinţa conţinutului: ele cuprind modă, cosmetice, sfaturi de carieră, sex şi amor, filme, cărţi, vieţi de vedete, călătorii. Nimic nou pînă acum. Ceea ce se poate observa, însă, în cazul ambelor publicaţii este un soi de ascuţire a limbajului, pe linia îndrăzneaţă, directă şi oarecum fără perdea à la Cosmopolitan. Ca şi cum faza tatonărilor şi a conştientizărilor (propriei feminităţi) a trecut, femeile şi-au înţeles deja poziţia lor fermă şi egală cu bărbaţii (nesigură în primii ani după '89 în care mentalitatea "sub papuc" încă mai funcţiona) şi acum purced direct la atac, pe faţă: atît în carieră, cît şi în relaţiile cu sexul opus. Acest gen de poziţie este deschis afirmată în articolul "Get that boy. (Sur)prinde-l la colţ de stradă" din Bolero: una din reporteriţele revistei, Diana Colcer, a ieşit la agăţat. La propriu, pe stradă, unde a întrebat vreo patru bărbaţi dacă nu vor să iasă, cu ea, la o cafea. Ideea,