Piata politica e aceeasi de 14 ani. Nimic nou sub soare, nimic nou sub nori. Aceiasi politicieni, aceleasi discursuri, aceleasi promisiuni, aceleasi galceve, aceleasi rafuieli la Alba Iulia, aceleasi orgolii de ziua nationala si la Arcul de Triumf.
Alegeri contestate, declaratii retrase, abandonate, intepaturi si piscaturi prin ziare si cam atat. Piata politica mi se pare ca si-a pierdut sansa de a evolua, o data cu societatea.
Pietele comerciala si financiara sunt insa in plina ascensiune. Nu sunt pe culmi, dar tind sa ajunga. Aici, cu-adevarat, se simte progresul: cu poticnelile si piedicile firesti, dar cu izbanda, intr-un final fericit.
Romanii au puterea – pentru ca iti trebuie putere, rabdare si tutun, la greu, pana la leul greu, sa ignori balacareala si lancezeala politica – sa-si vada de treaba, in tot vacarmul politicianist.
Romanii s-au dezlantuit in cordoane, randuri, rauri, ramuri de consumatori. Producatori ceva mai putin, dar mari consumatori din belsug.
Sarbatorile bat la usa, asa ca iata un bun prilej pentru ca romanii sa invadeze hipermarketurile – oaze capitaliste in care jocul cererii si-al ofertei functioneaza din plin, nu doar la limita papagalului care a invatat doua cuvinte : "Cat costa?" si care se crede sef peste economia de piata.
Vanzarile din hipermarketuri cresc, de sarbatori, cu peste 30%. E-adevarat, sunt si bonusuri, unele dintre ele sesizabile, dar, mai mult ca orice reducere, "capcana" in complexele cu de toate este randuiala de pe rafturi.
Acelasi produs in zeci de variante face ca si cel mai cumpatat client sa se lase, pana la urma, sedus de cat mai multe alimente, bauturi, cosmetice, haine, jucarii, carti, electronice, suveniruri etc., pe care ajunge sa le arunce in cos de-a valma, neputandu-si reveni din mrejele cumparatului haotic, fie ca trebuie,