- Politic - nr. 239 / 4 Decembrie, 2004 Asadar, acum, cand cunoastem noua configuratie a Parlamentului Romaniei _ in urma repartizarii mandatelor pe formatiunile politice care au trecut pragul acestei institutii (obtinand cel putin 5 la suta din sufragiile electoratului), analistii politici sunt, la unison, de acord ca institutia parlamentara isi va relua rolul constitutional si nu va mai functiona doar ca un ghiseu de inregistrare a ordonantelor de urgenta emise de Guvern. Si asta, datorita echilibrului de forte din viitorul parlament, ce permite, fapt fara precedent, in legislaturile anterioare, ca orice greseala a Guvernului sa fie taxata de opozitia parlamentara. In sensul ca, nu numai ca ar putea bloca, prin vot, anumite initiative legislative _ prin mobilizarea fortelor opozitiei _ dar, prin depunerea de motiuni, ar putea pune capat chiar guvernarii si declansa alegeri anticipate. Lucru ce nu ar fi de dorit, insa, posibil de inregistrat, daca vom avea un guvern minoritar. In fond, ce arata rezultatele finale provizorii, prezentate de BEC? Ca, nici unul din cele doua blocuri politice mari, Uniunea PSD+PUR si Alianta PNL-PD, nu-si va putea asigura majoritatea parlamentara (confortabila, nici vorba!), chiar cu sustinerea UDMR. Un usor avantaj este de partea social-democratilor si aliatilor lor umanisti care, cu ajutorul Uniunii si celorlalte minoritati, ar putea beneficia de o majoritate, fragila insa, in Camera Deputatilor. Dar nu si in Senat, deoarece minoritatile nationale, altele decat UDMR, nu dispun de grup parlamentar si, ca urmare, o eventuala coalitie de guvernamant, formata din PSD+PUR si UDMR (spre care se tinde), ar ramane minoritara. In aceasta ecuatie, "cheia" ar detine-o Partidul Romania Mare. Insa, daca este sa luam ca "sincere" ultimele declaratii ale lui Adrian Nastase (facute la Arad) si, deopotriva, ale conducerii Aliantei, orice colaborar