Daca analizam cele mai multe rapoarte de evaluare a performantelor, vom fi convinsi ca majoritatea companiilor o duc execelent. Compania Gallup a observat ca intr-una din afaceri, 95% din angajati au depasit asteptarile managerilor sai. Intr-o alta organizatie, aproape toti angajatii- cu putine exceptii, au primit prime de sfarsit de an frumusele. este ca nici una dintre aceste companii nu a obtinut performante bune. Cota lor de piata a scazut, calitatea serviciilor s-a deteriorat si si-au depasit bugetele. Memo catre management: mai verificati o data. Operatia s-ar putea sa fie un succes, dar pacientul a murit.
"Din pacate, astfel de scenarii nu sunt izolate. Cele mai multe sisteme de evaluare sunt depasite si nu dau rezultatele asteptate de executivi", spune Guido M.J. de Koning, consultant in strategie in cadrul Gallup. Acesta prezinta problemele inerente care pot aparea in doua dintre cele mai populare metode de evaluare si detaliaza doua dintre metodele de evaluare care aduc cele mai bune rezultate.
Sisteme de evaluare
Analistul Gallup sustine ca in momentul in care se analizeaza diferitele abordari- eficiente sau ineficiente - se incepe prin observarea a trei componente distincte din sistemul de management.
Prima componenta este evaluarea - cum poate o companie sa cuantifice, sa masoare sau sa evalueze performantele unui angajat? Exista o legatura directa intre performanta si recompensare? Ce fel de motivare este potrivita (financiara, recunoasterea, oportunitatile de dezvoltare)? In fine, care este modalitatea de dezvoltare a angajatului? Cum sunt ei antrenati si sustinuti pentru a obtine performante superioare?
Fiecare dintre aceste componente are un impact puternic asupra bunei functionari a sistemului. Este de asemenea important sa intelegem modul in care sistemul managerial