In acord cu atmosfera sarbatorilor, ofertele muzicale se dovedesc extrem de incitante pentru melomani, propunind repere ce capata, adesea, dimensiunea evenimentului.
Spre exemplu, la Ateneu, Filarmonica a interpretat, sub bagheta dirijorului german Urs Schneider – binecunoscut publicului bucurestean –, Requiem-ul de Dvorak, o lucrare prea putin cintata la noi, cu o scriitura poate atipica pentru asemenea gen de partitura, dar extrem de ofertanta (si dificila) pentru cor (pregatit de Iosif Ion Prunner) si orchestra, solistii evoluind, in general, in ansambluri destul de greu de omogenizat; din fericire, compozitorul a gindit duete soprana-mezzosoprana si tenor-bas, astfel incit glasurile si-au gasit un echilibru, Mariana Colpos si Gabriela Dragusin realizind pagini de reala frumusete. Tenorul ceh Jan Vacik a sustinut riguros si aplicat partitura, alaturi de Stefan Schuller, care a completat cvartetul cu acuratete, astfel incit publicul a aplaudat, la finele anului centenar Dvorak, un opus amplu, cu o constructie clara, cu planuri expresive diverse bine reliefate.
Intimplarea a facut ca, inainte cu doar citeva zile, aceeasi lucrare sa rasune la Filarmonica din Banie, in deschiderea Festivalului International „Craiova muzicala“, care, ajuns la cea de a XXXI-a editie, marcheaza deopotriva un veac de la infiintarea Societatii Filarmonice in orasul cu indelungata traditie culturala; sub semnul acestui „dublu centenar“, dirijorul Gheorghe Costin a condus orchestra si corul Filarmonicii „Oltenia“, colaborind cu un cvartet de calitate – soprana Irina Iordachescu, mezzosoprana Claudia Codreanu, tenorul Marius Budoiu, basul Gheorghe Rosu –, o sala arhiplina aplaudind entuziast performanta interpretativa, dar si frumusetea unor pagini pe care multi le ascultau (poate) pentru prima oara. Serile minunate au continuat cu concertul prezentat de Studioul de muzica