Lebensraum – Spatiul vital, spectacolul cu care Alexandra Badea a debutat in stagiunea 2002-2003 la Casandra, transa inteligent o problematica actuala: vina poporului german, o culpa mostenita si potentata in timp, extrem de fragila inca in contextul stigmatelor identitare nesolutionate, fata de evreii care au murit in lagarele de concentrare. Textul lui Israel Horovitz, de un dinamism pe care fragmentarismul secvential – cu intercalari de reportaj, ancheta sociologica sau discurs politic si momente interactive excelente – il puncteaza atit in derularea fiecarei scene, cit si in ansamblu, servea perfect teatrului cinetic, modular, pe care regizoarea il practica.
Cei trei actori – Carmen Florescu, Razvan Oprea, Adrian Anghel – se pliau cu o impresionanta abilitate pe fiecare schimbare de perspectiva a personajelor jucate. Lui Lebensraum i-a urmat, la Teatrul ACT, Blaubart – speranta femeilor, spectacol conceput intr-un registru pluristratificat, un fel de travelling in constiinta unui personaj care isi omora iubitele pentru a le salva. Tot pe o trecere rapida prin mai multe ipostaze si situatii, cu proiectii care reliefeaza din mai multe unghiuri hatisul mintii protagonistului, s-a bazat si acest spectacol, cu Ela Mocanu, Carmen Florescu si Adrian Anghel. De un an, Alexandra Badea se afla la Paris cu o bursa de studii teatrale. Pe 18 noiembrie 2004 a avut loc premiera spectacolului Povesti de familie de Biljana Srbljanovic, text tradus in peste douazeci de limbi, pe care l-a regizat la Maison des Cultures du Monde din Paris. Din distributie fac parte si doua actrite din Romania, Adriana Butoi si Madalina Constantin.
Lebensraum – Spatiul vital, spectacolul cu care Alexandra Badea a debutat in stagiunea 2002-2003 la Casandra, transa inteligent o problematica actuala: vina poporului german, o culpa mostenita si potentata in timp, extrem de frag