- Social - nr. 240 / 7 Decembrie, 2004 S-a dat in folosinta, inca nu stim exact, definitiv sau provizoriu, noua varianta de drum dintre Peris si Petelea, lucrare de infrastructura care a avut ca scop eliminarea de pe traseul Targu-Mures _ Reghin a ultimelor doua bariere CFR, ce stateau in calea circulatiei rutiere. Din momentul intrarii in exploatare a celor 5,7 km de linie asfaltica, automobilistii vor putea parcurge in voie si fara astfel de restriste cei 32 de km ce separa municipiul Reghin de orasul resedinta de judet, distanta brazdata pana nu demult de 3 astfel de obstacole, unul rezolvat cu cativa ani in urma prin construirea pasajului de la Dumbravioara. Lucrarea in sine este, desigur, un lucru bun si foarte util. Reprosuri pot fi invocate la modul in care s-au derulat lucrarile (si astazi neterminate in totalitate) si la durata acestora. Daca ne aducem bine aminte, este vorba de vreo zece ani de cand aceasta mica portiune de drum, ba se construieste, ba se afla in conservare, astfel incat o pandea riscul cresterii ierbii pe covorul asfaltic de atata lancezire. Cu toate acestea drumul in cauza pare cea mai mare constructie realizata in judetul nostru in ultimul deceniu. Trista realitate dovedeste, inca o data, daca mai era nevoie, pierderea aproape totala atat a vocatiei, cat si a capacitatii de constructie a muresenilor, dupa decembrie 1989. Amintim ca pe vremea comunistilor nici un obiectiv economic nu avea voie sa depaseasca durata de executie de 1,5 ani. Spitalul clinic judetean, o lucrare de exceptie, impreuna cu toate utilitatile a durat cinci ani, iar imensul Azomures, cu multimea de instalatii _ 15 ani. In acelasi timp, prin anii 1975-1980, in judetul Mures se dadeau in folosinta peste 4.000 de apartamente anual. Revenind la obiectivul nostru, oricine il traverseaza poate constata ca el nu este inca definitivat. Pe langa fasia asfaltica brazdata