Trei privatizari "de succes" ale fostului ministru Ovidiu Musetescu - Tractorul, Roman si ARO - au ceva in comun. Incropite in mare viteza, doar pentru a mai bifa cateva din solicitarile FMI si UE, contractele de privatizare nu cuprind clauze asiguratorii pentru stat.
Astfel, investitorii se pot razgandi oricand si lasa balta afacerile din Romania fara ca autoritatile statului sa-i ia la intrebari si sa le ceara eventuale daune. Este si cazul companiei Landini, care dupa un an, timp in care AVAS a acordat mai multe pasuiri la termene, s-a razgandit si nu mai vrea sa preia societatea Tractorul Brasov.
In conditiile in care Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) si-a indeplinit obligatiile contractuale (acordarea unei subventii de 45% din costul unui tractor, intoarcerea fabricii de SDV-uri in patrimoniul societatii Tractorul, modificarea actionariatului societatii, in sensul ca AVAS sa fie singurul actionar care sa vanda companiei italiene), Landini ar fi trebuit sa vina cu
banii si sa devina proprietarul societatii brasovene. Lucru care nu s-a intamplat, AVAS reluand deja procesul de privatizare a Tractorul. "In acest caz, statul nu pierde nimic deoarece reprezentantii Landini n-au intrat in fabrica. Ca sa ceri daune prin contractul de privatizare, acesta ar fi trebuit sa produca efecte.
Lucru care nu s-a intamplat", ne-a declarat Mircea Ursache, presedintele AVAS. Faptul ca italienii de la Landini au tergiversat luarea unei decizii mai bine de un an, timp in care societatea Tractorul nu a putut fi privatizata cu alt investitor, nu il deranjeaza pe seful AVAS. "Nu am pierdut nimic la Tractorul.
Notiunea de prejudiciu apare doar sub aspect financiar, al activelor", sustine Ursache. De altfel, vazand ca italienii nu se grabesc sa vina la Tractorul, presedintele AVAS a pregatit terenul pentr