Astazi se judeca primul termen din procesul intentat uzinei ARO de 500 de fosti angajati. Petitionarii solicita instantei falimentul SC ARO, inscriindu-se cu o creanta de aproape 10 miliarde lei, suma reprezentind totalul compensatiilor cuvenite in urma concedierilor colective neachitate pina acum.
Conducerea societatii i-a trimis vineri acasa pe toti angajatii, din lipsa de gaze si curent electric, spunindu-le sa se intoarca la lucru miercuri.
Cererea de faliment a SC ARO a fost introdusa de fostii angajati la Tribunalul Arges, Sectia Comerciala, la inceputul lunii noiembrie.
In sesizarea adresata instantei, ei acuza ca societatea nu si-a respectat obligatia de plata in ceea ce priveste salariile compensatorii, dupa cum era prevazut in contractul colectiv de munca, asumat neconditionat, la momentul privatizarii societatii, si de catre Cross Lander - actualul actionar majoritar.
“A trecut mai bine de un an de la scadenta, si debitoarea nu a reusit sa-si respecte obligatiile asumate fata de noi si nici nu va reusi sa o faca, data fiind situatia financiara deosebit de grava in care se afla; productia este aproape inexistenta, costurile de intretinere, ca si cele de productie, sint foarte mari, ceea ce a determinat ca debitoarea sa acumuleze de la o zi la alta alte debite
foarte mari si nicidecum sa reuseasca sa plateasca din datoriile vechi, cum sint si cele catre noi”, se arata in cererea adresata instantei.
Directorul confirma ca s-au taiat lumina si gazele
La regresul inregistrat de ARO (potrivit datelor statistice s-au vindut numai 63 de autoturisme si 39 de vehicule comerciale in primele noua luni ale anului), s-a adaugat zilele acestea o noua problema: din cauza neplatii facturilor la utilitati, Electrica si Distrigaz au hotarit sistarea livrarilor catre ARO.
Salariatii spun ca