Pentru a evita surprizele neplacute, cei care cumpara polite de asigurari ar trebui sa fie atenti la conditiile si clauzele inscrise, de multe ori, cu litere cat furnica si plasate, in general, in subsolul contractului de asigurare.
Astfel, de exemplu, posesorii de autovehicule trebuie sa stie ca, desi produsele de asigurare oferite de firmele de asigurari au, in multe cazuri, acelasi nume - de exemplu, asigurare CASCO -, produsele nu sunt identice, existand chiar diferente majore de la o companie la alta in ceea ce priveste riscurile acoperite si cele neacoperite de polita.
Astfel, posesorii de autovehicule vor parcurge cu mare atentie conditiile de asigurare inainte de a semna o polita de asigurare. Pe de alta parte, reprezentantii companiilor de asigurari atrag atentia asupra bonitatii asiguratorului. "Posesorii de autovehicule trebuie sa vada dincolo de pretul asigurarii, sa fie siguri ca asigurarea incheiata le ofera protectie reala.
In acest sens, asiguratii trebuie sa se informeze despre evolutia si stabilitatea societatilor de asigurare, sa se intereseze la service-urile partenere cu care lucreaza asiguratorii in legatura cu seriozitatea, promptitudinea si calitatea serviciilor oferite de asiguratori", ne-a declarat Razvan Pavel, directorul departamentului de asigurari auto din cadrul Allianz-Tiriac Asigurari.
Oferta de asigurare CASCO emisa de Allianz-Tiriac Asigurari poate acoperi, la cerere, toate riscurile, sau numai avariile accidentale, sau doar riscul de furt. La solicitarea clientului, acoperirea politei poate fi extinsa si in afara granitelor tarii. In cazul producerii unui eveniment asigurat de polita CASCO, procedura de despagubire presupune, in principiu, parcurgerea mai multor etape.
Prima consta in efectuarea constatarii de dauna de catre personalul specializat al societatii, in cazul A