- Social - nr. 241 / 8 Decembrie, 2004 Concertul din 2 decembrie 2004 al Filarmonicii targumuresene ne-a prilejuit audierea unui program cu lucrari mai rar cantate, prezentate insa de invitatii care l-au sustinut la un inalt nivel calitativ. Este vorba, in primul rand, de concertul pentru doua piane si orchestra in re minor de Francis Poulenc, interpretat de Mihaela Gavris si Veronica Negreanu de la Academia de Muzica "George Dima" din Cluj-Napoca, doua excelente pianiste a caror interpretare a scos in evidenta caracteristicile acestei pagini muzicale in modul cel mai fidel. Comicul, gingasia, ca si umorul, pigmentate de accente sugestive ale liniilor melodice desprinse din armonii stridente, propun auditoriului un contrast seducator ce poarta in sine acel iz tipic, lejer, al muzicii franceze. Aceste aspecte, ca si simtul perfect al timbrelor muzicale, le-au surprins si redat cu finete cele doua interprete. Remarcabil interesul pentru emisia sunetului, pentru diversitatea tuseului in functie de mesajul cerut, cele doua pianiste armonizandu-se perfect, atat in sincronizarea jocului pianistic, cat si in sugerarea emotiilor acestei muzici avangardiste. In dialogul lor au fost secondate de tanarul dirijor Adrian Morar, care isi desfasoara activitatea la sus-numita academie si in paralel la Opera Nationala Romana din Cluj. Demonstrandu-si calitatile de acompaniator, Adrian Morar ne-a mai propus spre ascultare Tripticul Simfonic al unui alt clujean, Adrian Pop, o lucrare foarte inspirata, bazata pe melodii originale si dansuri populare romanesti transilvanene, ca si Simfonia in Do Major de Georges Bizet. Gestul sau dirijoral precis, expresiv, elocvent, adaptat cerintelor partiturii si stilului muzical, au asigurat concertului reusita si calitatea necesare. Astfel, in urma acestei seri, putem spune ca scoala muzicala clujeana isi reafirma profesionalismul si ca