Guvernul PSD continua sa abuzeze de resursele publice prin publicitatea TV pentru anunturi cu caracter propagandistic la programele desfasurate de Agentia Nationala a Locuintelor si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, este concluzia Asociatiei Pro Democratia, care a monitorizat publicitatea partidelor in campania electorala.
Asociatia acuza “nepasarea fata de caracterul ilegal si imoral al acestui tip de abuz al resurselor publice”, care “este cu atit mai grava cu cit au existat numeroase avertismente publice vizavi de aceasta practica, mai ales acum, in campania electorala”. In total, in perioada 15 noiembrie-8 decembrie, peste 120.
000 de dolari au fost cheltuiti pentru contracte de publicitate la programele “ANL - am pornit impreuna pe drumul spre casa” si “Autostrada Soarelui - primii 100 de km la nivel european”.
Asociatia Pro Democratia a descoperit ca aceste spoturi preiau elemente din mesajul electoral al Uniunii PSD+PUR. Sloganul ANL este “ANL, am pornit impreuna pe drumul spre casa”, cu urmatorul mesaj: “Ne-am facut impreuna planuri si am pornit impreuna pe drumul spre casa. Un drum ce strabate intreaga tara. Un drum la capatul caruia 32.000 de familii de tineri romani vor ajunge acasa”.
Iata citeva dintre mesajele electorale care s-au difuzat in aceeasi perioada: “Mergem inainte impreuna”, “Continuam impreuna”, “Am construit 32.000 de locuinte”, “Programul economic PSD+PUR, garantia unui viitor mai bun”.
In privinta cheltuielilor de publicitate pentru campania celor doi competitori din turul II, Pro Democratia a facut un calcul din care a reiesit ca Adrian Nastase este campion la bannere si afise.
“In ceea ce priveste publicitatea in presa scrisa, pentru candidatul Uniunii Nationale PSD+PUR, Adrian Nastase, s-au efectuat cheltuieli de 1.192.000 USD, depasindu-se cheltuielile real