Telefoanele celulare se vind ca piinea calda
La sfirsitul anului 2004, aproape jumatate din populatia Romaniei va avea in proprietate un telefon mobil conectat cu abonament ori cartela preplatita, arata estimarile operatorilor din domeniu. La sfirsitul acestui an, rata de penetrare a telefoniei mobile va fi de 45%, in crestere fata de sfirsitul anului trecut, cind era 38%.
In 2004, pe piata romaneasca s-au vindut aproximativ 3 milioane de telefoane mobile, marcile preferate fiind Nokia, Siemens si Sagem.
“Ne asteptam ca numarul utilizatorilor de telefonie mobila din Romania sa depaseasca 10 milioane la sfirsitul acestui an”, spune Ted Lattimore, presedinte si CEO Connex. Cifra este sustinuta de numarul in crestere al persoanelor care se aboneaza.
“La sfirsitul primelor noua luni ale anului curent, Orange Romania avea 4,3 milioane clienti, comparativ cu 2,9 milioane in aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta reprezinta o crestere de 50,5% a bazei de clienti, iar la sfirsitul anului estimam ca vom avea in jur de 4,8 milioane clienti”, spune Luciana Diaconu, Retail Channel Manager Orange.
Piata telefoniei mobile a crescut in ritm accelerat in acest an, desi multi specialisti anticipau o stagnare sau cel mult o crestere usoara a vinzarilor pe acest segment. “Cresterea se datoreaza, pe de o parte, sporirii numarului de utilizatori si, pe de alta parte, aparitiei si lansarii unei serii generoase de modele de telefoane”, spun specialistii.
Datele oficiale arata ca rata de penetrare a telefoniei mobile era, la jumatatea anului 2004, de 38% - in crestere vizibila comparativ cu procentul de 32% inregistrat la sfirsitul anului 2003 si 20%, la finele lui 2002.
“Ne asteptam ca sfirsitul acestui an sa aduca o rata de penetrare de 45%, ceea ce presupune o rata anuala de crestere de 13%, fata de media de 8