Invatamantul virtual poate fi o noua metoda, un nou suport pentru toate tipurile de studii superioare si specializari, dar responsabilii din universitati trebuie sa inteleaga ca acesta reprezinta cu greu o forma noua, o alternativa la invatamantul clasic, iar incercarea unor institutii de a substitui formarea initiala cu cea la distanta pe suport electronic nu este neaparat benefica, a declarat in deschiderea Conferintei Nationale de eLearning Educatie si Internet, rectorul Universitatii Bucuresti, Ioan Mihailescu.
EUGENIA MIHALCEA
VIITOR. Studentii vor studia lectii virtuale, dar si clasicele cursuri BENEFIC SAU NU. Acesta a subliniat ca nu este de dorit pregatirea numai prin intermediul Internetului a unui tanar absolvent de liceu, in varsta de 18-19 ani, cu o personalitate inca neformata si fara o tehnica intelectuala de studiu bine conturata.
Pregatirea cu ajutorul calculatorului reprezinta intr-adevar un suport extraordinar pentru informatie si asigura o interactivitate sporita a grupului, iar tinerii licentiati astfel vor fi foarte docti, dar le vor lipsi in mod sigur capacitatile de gandire critica, sinteza, de comunicare persuasiva, de argumentare, de logica, calitati care se formeaza prin lucrul si contactul direct cu maestrul, cu profesorul, a aratat Ioan Mihailescu.
CIFRE. In schimb, acesta a recomandat invatamantul virtual pentru programele postuniversitare, de formare continua a adultilor, de reconversie profesionala.
Profesorul Bogdan Logofatu, coordonatorul Departamentului Credis, a apreciat ca pentru cresterea calitatii programelor de invatamant virtual, inca un domeniu nou si deci si confuz in Romania, este necesara participarea institutiilor la programele destinate acestui domeniu de catre Uniunea Europeana, prin care se asigura si o sursa de finantare suplimentara.
Conform bazei de date a Con