Pe linga un mediu de afaceri prietenos, stabilitate economica sau un nivel scazut al coruptiei exista si branding-ul de natiune. Specialistii il definesc ca pe o modalitate prin care o organizatie comunica despre ea si se diferentiaza fata de altele in ochii audientei sale. Branding-ul de natiune este aproximativ acelasi lucru, numai ca se aplica la nivelul intregului stat.
Perceptia Romaniei in lume este departe de realitate
Specialistii sustin ca orice natiune este un brand, implicit si „Romania“. Ramine de vazut care este eficienta acestuia. „Brand-urile se pot baza pe favorabilitate sau pe nefavorabilitate. Este gresit sa gindim ca un brand este brand doar daca este pozitiv, favorabil. Drept pentru care, da, Romania este un brand si nu neaparat unul capabil sa creeze fani si simpatie.
Este un brand incarcat de clisee (nedrepte, nu-i asa?) negative. Asocierile pe care Romania le naste in mintea romanilor si a lumii intregi nu sint cele mai placute si nici cele care ar trebui sa fie. Perceptia Romaniei in lume este cam departe de realitatea Romaniei.
Si nu putem sa nu ne pese de acest lucru atit timp cit apartinem acestei comunitati si am hotarit sa traim pe aceste meleaguri“, apreciaza Aneta Bogdan, Managing Partner la Brandient. Cum s-a ajuns la acest lucru?
Pentru romani, marca e vie
„Faptul ca avem un brand de tara cu probleme de imagine este rezultatul modului in care am comunicat (noi toti!), de-a lungul ultimilor 15 ani, identitatea noastra nationala si pozitionarea (promisiunea) noastra. Fiindca doar noi am generat prin actiunile noastre aceasta imagine - ea nu s-a format din neant, ci din neatentia si neprofesionalismul nostru“, mai explica Aneta Bogdan.
Daca pe plan extern Romania nu trezeste cele mai mari simpatii, pe plan intern se pare ca sintem obligati sa privim cu o mai mare ingad