Baletul Operei de Stat din Viena a prezentat, la sfarsitul saptamanii trecute, pe scena Salii Palatului, un spectacol de exceptie atat prin tehnica desavarsita si naturaletea miscarilor, cat si prin imbinarea dansului clasic cu cel modern.
Organizat pentru prima data in Romania, spectacolul "Musica Generosa" a fost deschis de baletele lui George Balanchine - "Tema si variatiuni" si "Pas de deux" - ambele create pe muzica lui Piotr Ilici Ceaikovski. Primul dintre acestea a evocat vremurile de glorie ale dansului clasic in care baletul rusesc a atins culmile, iar cel de-al doilea, creat special pentru balerina rusa Anna Sobeschtschanskaia ca insertie in "Lacul lebedelor", a readus in prim-plan forma clasicului "Pas de deux". Partea centrala a spectacolului a fost dedicata coregrafilor William Forsythe si Jiri Kylian si a prezentat publicului bucurestean, pe langa "Petite mort" si "Sase dansuri", "Trei dansatori vienezi", prototipul unui balet cu un efect conventional, dar care aminteste, de asemenea, de clasicul pas de deux.
Spectacolul de la Sala Palatului a avut un final grandios prin prezentarea baletului "Numai vals" al lui Renato Zanella, dans ce reprezinta un omagiu adus valsului vinez. Romanca Simona Noja, prim balerina in spectacol, a fost aplaudata la scena deschisa pentru naturaletea miscarilor, dar si tehnica impecabila cu care a abordat piruetele dificile.
Seara s-a terminat cu un spectacol de artificii.
Baletul Operei de Stat din Viena a prezentat, la sfarsitul saptamanii trecute, pe scena Salii Palatului, un spectacol de exceptie atat prin tehnica desavarsita si naturaletea miscarilor, cat si prin imbinarea dansului clasic cu cel modern.
Organizat pentru prima data in Romania, spectacolul "Musica Generosa" a fost deschis de baletele lui George Balanchine - "Tema si variatiuni" si "Pas de deux" - ambele create pe muzica lui Pi