Zbor cu peripeţii cu Air France, emoţii pentru actorul principal din Oblomov, care nu prea agreează avioanele, cu turbulenţe, goluri de aer şi instrucţiuni neprevăzute. Marţi, 23 noiembrie, la două ore diferenţă faţă de România, aterizăm la Porto, al doilea oraş ca importanţă al Portugaliei, oraş cu un anumit cult pentru muncă. Există o zicală unanim acceptată de portughezi: În timp ce Coimbra cântă, Braga se roagă, Lisabona se distrează, Porto lucrează.
Anul acesta, după ce a găzduit echipe care au evoluat în cadrul Campionatului European de Fotbal, oraşul de pe Douro a organizat cel de-al XIII-lea Festival al Uniunii Teatrelor din Europa. Festivalul, numit PO.N.T.I. - Porto. Natal. Teatro. International. - este un festival organizat în preajma Crăciunului, când oamenii se bucură de apropierea sărbătorilor plimbându-se, bând vin de Porto, mâncând castane coapte pe strada Santa Catarina şi mergând la teatru.
Între 12 noiembrie - 5 decembrie oferta a fost ambiţioasă, fiind prezente teatre importante: Teatrul Garibaldi din Palermo, Schauspiel Frankfurt şi Düsseldorfer Schauspielhaus, Teatro de la Abadía din Madrid, Teatrul din Moscova, Teatre Lliure din Barcelona, Teatrul Bulandra din Bucureşti, Teatrul Katona din Budapesta, Compania Silviu Purcărete, Kungliga Dramatiska Teatern din Stockholm şi Teatrul Sao Joao din Porto.
Teatrul Bulandra, ca unic teatru membru al Uniunii Teatrelor din Europa, a fost invitat să prezinte în zilele de 26 şi 27 noiembrie spectacolul Oblomov după Goncearov, de Mihaela Tonitza Iordache, în regia lui Alexandru Tocilescu şi scenografia lui Dragoş Buhagiar. Cele două reprezentaţii au avut loc la Teatrul Rivoli. Un teatru aparţinând de Primăria oraşului, cu o capacitate de 800 de locuri, nu la fel de ofertant pentru actori şi public ca Teatrul Naţional Săo Joăo, situat în Plaça da Batalha, ales însă