REVOLUTIE OUTDOOR - Reclama neconventionala ia amploare in Romania
In secolul XXI, cu tehnologie din secolul XIX, publicitatea outdoor capata noi valente. Calatorii din metrou vor putea viziona spoturi publicitare ce se inspira din principiile animatiei clasice. Atmosfera sumbra, de underground, peretii plini de tevi au fost inlocuiti de proiectii publicitare. ALEX ANGHEL
POZITIV. Reactia celor din metrou este pe masura calitatii tehnologiei Media neconventionala, tehnologie inovatoare, clienti puternici, aceasta este cartea de vizita a agentiei Submedia. Publicitatea in tunelurile dintre statiile metroului este ultima noutate in ceea ce priveste potentialul pe care-l are o agentie de media. Tesera Advertising e reprezentanta exclusiva a companiei Submedia in Romania. Acest tip de media intensifica programul publicitar fara a inlocui alte media existente.
Spre deosebire de canalul traditional de media (televizorul), acesta este un canal media non-zapping (nu ai posibilitatea de a butona de pe un program pe altul). Metroul este privit ca mediu in care lumea se plictiseste, iar reclama poate fi remediul.
STUDIU. Metrorex deserveste o medie de 350.000 - 400.000 de pasageri pe zi in zilele lucratoare. Audienta este urban-centrala, tanara, profesionala, cu oamenii care muncesc in medii diverse. Aproape jumatate din populatia Bucurestiului utilizeaza metroul cel putin o data pe luna si petrece mai mult de 15 minute calatorind, iar veniturile acesteia sunt peste medie.
SCURT ISTORIC. Lansarea tehnologiei Submedia a avut loc in septembrie 2001, in metroul din Atlanta. Tehnologia folosita apartine companiei Submedia Ltd. din SUA si a fost conceputa si patentata de catre Joshua Spodeck, cofondatorul Submedia, avand la baza zoetropul, un dispozitiv din secolul XIX-lea care a stat la bazele cinematografiei.
Coca-Cola a fost prima compa