52 la suta dintre reprezentantii firmelor s-au declarat nemultumiti din cauza numarului mare de documente cerute la ghiseu
Atat firmele cat si persoanele fizice cer administratiei fiscale sa reduca numarul de formulare cerute la ghiseu si sa prelungeasca programul de lucru cu publicul, arata un sondaj realizat in sectiile financiare din Capitala de insasi Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).
Actiunea “ANAF la dispozitia dvs.”, care s-a desfasurat in perioada septembrie – octombrie, a constat in completarea unor chestionare de catre persoanele aflate in circa financiara.
Majoritatea celor care au completat un astfel de formular au fost economisti sau contabili (29,9 la suta), arata un comunicat emis, ieri, de ANAF. Cei mai multi dintre cei chestionati, 57 la suta dintre persoanele juridice si 32 la suta dintre persoanele fizice, se aflau la administratia financiara pentru a depune o declaratie.
Reprezentantii firmelor s-au plans in special de documentele numeroase cerute la ghiseu (46 la suta). 28 la suta au declarat ca asteapta prea mult, iar 25 la suta sunt nemultumiti de faptul ca sunt plimbati de la un ghiseu la altul.
26 la suta dintre respondenti au acuzat faptul ca sunt pusi pe drumuri de functionarii fiscali. "Nu mi se explica ce sa fac", au raspuns 15 la suta dintre reprezentantii firmelor.
Tot de numarul mare de documente s-au plans si persoanele fizice (36 la suta). 20 la suta dintre respondentii din aceasta categorie considera ca programul cu publicul este nepotrivit, iar 28 la suta acuza ca fac prea multe drumuri pentru a-si rezolva problemele.
Revenind la persoanele juridice, 52 la suta dintre acestea au spus ca principala problema care trebuie rezolvata ar fi reducerea numarului de formulare. 37 la suta cred ca lucrurile ar merge mai bine daca s-ar deschide mai multe ghisee. Totodata, 34 la s