In fiecare an, in Romania se fura aproximativ 2.000 de masini. Alte zeci de mii de autoturisme sunt jefuite de hoti, care fura, in special, oblinzile retrovizoare laterale, vandute, apoi, pe cateva In fiecare an, in Romania se fura aproximativ 2.000 de masini. Alte zeci de mii de autoturisme sunt jefuite de hoti, care fura, in special, oblinzile retrovizoare laterale, vandute, apoi, pe cateva milioane de lei, chiar proprietarilor. Cei mai afectati de acest fenomen sunt posesorii de masini straine, in special cele de lux, insa, in ceea ce priveste furtul de masini, Daciile sunt cele mai cautate. In timp ce politistii au mari probleme cu bandele de hoti de masini, ale caror randuri se intaresc permanent, pe masura ce opereaza noi si noi arestari, o initiativa preluata dupa modelul american tinde sa descurajeze acest gen de infractiuni. Sistemul Autoident este o modalitate suplimentara de protectie antifurt. Procedeul consta in marcarea chimica a numarului de identificare pe geamurile si pe oglinzile retrovizoare ale masinii. Marcajul chimic este definitiv si se face in zece locuri, fara sa afecteze structura geamului. De cativa ani, sistemul se implementeaza in intreaga lume, in SUA fiind folosit de 12 ani, rata furturilor reducandu-se, in aceste spatii, cu peste 90 la suta. La Kentucky, spre exemplu, din 125.000 de masini marcate cu acest sistem, doar trei au fost furate, in trei ani. Doua dintre ele au fost recuperate in aceeasi zi. Fata de alarmele auto sau GPS, Autoident protejeaza mult mai bine oglinzile impotriva furtului, in conditiile in care numarul de identificare a masinii este valabil, indiferent de proprietar, pe toata durata inmatricularii. Hotul care intentioneaza sa fure oglinzile nu le mai poate vinde, intrucat eventualul cumparator risca sa fie depistat de politie cu oglinzi furate. El nu se mai poate scuza, ca pana acum, ca este cumparator de buna-cr