Cei care vand sau cumpara proprietati imobiliare vor putea obtine dintr-un singur loc documentatia aferenta imobilului pe care il au in proprietate sau tocmai l-au obtinut, o data cu intrarea in functiune Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI).
Agentia, care ia locul Oficiului National de Geodezie si Cartografie, dar si a birourilor de carte funciara de pe langa Judecatorii, a anuntat implementarea sistemului unic de inregistrare a proprietatii. "Sistemul va intra in vigoare pana la sfarsitul anului", a spus Robert Tatu, director de comunicare al ANCPI.
Pana in prezent, pentru a obtine un extras din cartea funciara, necesar pentru vanzarea unui imobil, oamenii trebuia sa stea la cozi interminabile in fata oficiilor de carte funciara (programul de functionare al acestor oficii este de la 9 la 12) pentru a primi un numar de inregistrare, iar peste o saptamana trebuia alta coada pentru eliberarea documentul respectiv.
Noul sistem urmareste eliminarea acestui timp de asteptare, astfel incat documentele necesare vor fi obtinute in maximum o zi.
Ca urmare a colaborarii ANCPI cu Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania, extrasul de carte funciara va putea fi eliberat si prin intermediul notarilor publici.
Cei care vand sau cumpara proprietati imobiliare vor putea obtine dintr-un singur loc documentatia aferenta imobilului pe care il au in proprietate sau tocmai l-au obtinut, o data cu intrarea in functiune Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI).
Agentia, care ia locul Oficiului National de Geodezie si Cartografie, dar si a birourilor de carte funciara de pe langa Judecatorii, a anuntat implementarea sistemului unic de inregistrare a proprietatii. "Sistemul va intra in vigoare pana la sfarsitul anului", a spus Robert Tatu, director de