Telefoanele mobile cu camera fac cu ochiul din vitrinele magazinelor, mai ales in perioada incarcata de oferte a sarbatorilor.
Acestea au facut obiectul unui studiu realizat de Universitatea din Sussex din Marea Britanie, privind mentalitatea englezilor si a americanilor la momentul captarii unei imagini cu o astfel de camera.
Mobilul cu camera foto a intrat, deja, puternic pe piata, iar tinerii adora sa trimita mesaje foto, chiar daca exista piedici precum costurile sau dificultatea utilizarii si dezamagirea provocata de calitatea slaba a imaginii. In ultimul timp, valoarea unui mobil cu camera foto nu e data de posibilitatea de a trimite imagini, ci mai ales de ceea ce se poate face practic cu imaginile captate. Specialistii se gandesc deja la un nou mijloc de comunicare.
Scopul studiului a fost de a identifica modurile de utilizare a camerei, imprejurarile si posibilitatile nebanuite de producatori, care pot fi sursa pentru noi directii de dezvoltare a terminalelor.
Astfel, camera foto din mobil e folosita la serviciu, dar si acasa pentru rezolvarea de mici probleme, dar si pentru o forta mai mare de convingere. Camera foto din mobil permite impartasirea mai rapida a unor lucruri, despre care studiul afirma ca erau ignorate anterior.
Tematica celor mai multe poze se refera la membri din familie, prieteni si alte persoane, dar si la lucruri precum o masina, produse din supermarket, o carte, flori, feluri de mancare, case sau animale favorite.
In Japonia, vanzarile de telefoane cu camera foto au depasit 50 la suta din piata telefoanelor mobile, iar in 2004 se calculeaza deja vanzari la nivel mondial de 150 milioane de bucati, adica un sfert din toate mobilele din lume. Doua treimi din fotografiile luate cu telefonul mobil sunt impartasite cu cei apropiati si jumatate din ele sunt salvate pe PC.
Pe viitor, utilizatorii de t