IMOBILIARE Imobiliarul a fost dominat de piata investitiei de hypermarket, ce a uimit prin eficacitate pana si pe proprietarii de retele internationale. Multe lanturi comerciale au decis sa se extinda in orasele care au mai mult de 200.000 de locuitori.
DANIELA IVAN
PROGRES. Tot mai multi romani au prins gustul cumparaturilor in marile centre comerciale Care au fost cele mai profitabile investitii in imobiliar? Dar zonele care au inceput sa intre in regres? Iata doar cateva intrebari care-si gasesc raspunsul in Raportul SGA Romania - Bilant 2004, elaborat de SGA Romania - Institutul de Consultanta Imobiliara.
EXPLOZIE. Anul 2004 va ramane in istoria imobili-arului ca anul hypermarketurilor si supermarketurilor.
Unii si-au salvat chiar afacerile facand plasamente in Romania, se arata in studiul citat. Multe dintre retelele venite in tara noastra au achizitionat terenuri in orasele de pana la 20.000 de locuitori pentru a deschide noi magazine in regiuni in care cererea de supermarketuri este nesatisfacuta.
In ciuda concurentei ce se inteteste, afacerea isi pastreaza inca spatii de dezvoltare daca expansiunea se va produce rapid, iesind din Bucurestiul supraaglomerat de oferta diversa si noua, imbracat in supermarketuri in aproape toate punctele cardinale, si va ocupa noi teritorii in tara, se arata in Raport.
NOU-VENITII. In acest an s-au deschis multe centre comerciale, hypermarketuri, mall-uri in toata tara. Este de amintit Plaza Romania, Jolie Ville, Kaufland, precum si doua hypermarketuri Carrefour, unul la Bucuresti si altul la Brasov. Reprezentantii mai multor grupuri de retail au anuntata ca vor deschide magazine in orasele care au mai mult de 200.000 de locuitori. Sunt vizate intr-o prima faza : Clujul, Timisoara, Sibiul, Braila, Galati si Constanta. Mai mult, o serie de operatori internationali au achi