Petrecerile de Mos Craciun si de sfirsit de an sporesc, fara indoiala, veniturile firmelor de catering. Desi sustin ca este inca devreme pentru calcule finale, reprezentantii mai multor companii din acest domeniu admit ca numarul clientilor este in crestere de la an la an si, mai important, ca numarul persoanelor fizice care apeleaza la serviciile firmelor de catering se mareste.
Dintre acestea fac parte, de regula, oameni care dispun de bani, insa nu si de timp liber, ori persoane care organizeaza petreceri si nu vor sa aiba vreo emotie in privinta bucatelor servite invitatilor. Unele firme ofera, pe linga masa propriu-zisa, si personal pentru servire, dar si personaje din desene animate sau filme care pot destinde atmosfera.
Pentru firmele de catering, decembrie este luna cind se lucreaza cu motoarele la turatie maxima, in care fiecare zi are bifata cel putin o petrecere. In ultimii ani, tot mai multe companii, mari, mici, romanesti sau multinationale, si-au obisnuit angajatii cu cite o petrecere de sfirsit de an.
“Meniurile difera in functie de preferinte, dar si de bugete”, ne spune vicepresedintele Asociatiei Romane de Catering, Paul Corendea, patronul uneia dintre cele mai cunoscute firme din domeniu. “Daca in timpul anului, la diferitele ocazii pe care le onoram, primim cereri de preparate sofisticate, fine, de Craciun cea mai mare cautare o au mincarurile traditionale romanesti.
Sarmaua este sfinta, chiar si la clientii companiilor multinationale”, explica Daniela Alecu, director general adjunct la o firma de catering din Capitala. Pentru masa si petrecerea de Revelion, lucrurile se schimba putin, cererea continind si mincaruri mai fine: produse de pescarie, salate sau deserturi speciale, sofisticate, insa baza ramine mincarea pur romaneasca, adauga aceasta.
Clienti din top-management
Desi